Recensies

Vind hier de recensies over het boek Hoefijzers in Japan.

N.Vrielink 5

Hoefijzers in Japan mogen ontvangen om te recenseren voor mijn blog. Uniek aan Farnwood Publishing is Mia haar persoonlijke benadering en haar zorgvuldigheid in zowel communicatie als producthandeling. Kunnen velen nog wat van leren!

K.vd Ruit 5

Hoefijzers in Japan is een bijzonder levensverhaal over de liefdevolle band tussen moeder Laura en haar opgroeiende dochter Shari, over hoogsensitiviteit, de ingrijpende gevolgen van de ziekte van Lyme en over de emotionele band met het paard Blanche. Ik lees over een behulpzaam meisje dat mentaal een grote groei doormaakt door de jaren heen. Laura’s rol is in deze roman duidelijk die van de ondersteunende en verstandige moeder. Helaas wordt Shari erg ziek en moeten haar ouders ingrijpende keuzes maken voor Shari en Blanche. De auteur schrijft afwisselend vanuit de moeder, de dochter en het paard. Naarmate het verhaal vordert, zien we zowel Laura als Shari groeien tijdens het werken met hun paard Blanche. Met al hun gevoeligheden en de ziekte van Lyme weten ze hun leven toch een positieve draai te geven. Ik vind het een innemend verhaal, wat Mia Farnwood vertelt.

L.I. de Ruiter 5

Een geweldig boek! Je voelt de connectie tussen mens en dier. Zo vol warmte geschreven, je kunt niet stoppen met lezen. Op vele vlakken herkenning.... Als je ook maar iets met dieren hebt moet je dit boek lezen.

M.Motmans 5

5***** boek. Ik vond het een supermooi boek. Ik ben zelf een paardenmeisje en hooggevoelig... daarom ook heel herkenbaar. Ik kijk alvast uit naar het vervolg.

S.Meuter

M.Motmans 5

A.Kemperman 5

Wauw hij is uit...... Wat een boek, wat een verhaal. Een prachtig boek wat je niet weg kan leggen voordat je het hebt uitgelezen. De band tussen de 2 hoofdpersonen is zo intens dat je het letterlijk voelt. Dikke tranen, boosheid, herkenning van dingen aanvoelen.....heel veel vragen. In 1 ruk uitgelezen. Ik kan niet wachten op het vervolg......Mooi Mia

E.Dijk 5

Hoefijzers in Japan....wat een gewéldig boek. Heerlijk om te lezen door fijne schrijfstijl....maar vooral paardenverhaal.... Paarden en HSP dat maakte het plaatje compleet. ZÓ herkenbaar voor mij. Die spiegel die de paarden ons voorhouden ze zijn zó gevoelig en wijs!! Heftig verhaal óók om afscheid te nemen van je liefste paardje maar ook mooi weer hoe ze er mee om gaat en ja ze blijven altijd met elkaar verbonden want daarvoor hoef je niet bij elkaar in de buurt te zijn.

J.Grooten

Het boek is uit! Een ontroerend en meeslepend verhaal over de bijzondere band van een meisje en haar paard. Mooi beschreven hoe Shari en Blanche als zielsverwanten zonder woorden elkaar haarfijn aanvoelen. Samen leren en groeien ze, ze verleggen grenzen en vinden vertrouwen in elkaars aanwezigheid. Zelfs als ze fysiek gescheiden worden blijft de zielsverwantschap bestaan. Hoe paarden ons leven kunnen verrijken. Een inspirerend verhaal voor mensen die van dieren houden! Bedankt voor het delen! liefs aan Shari

Chrissc 5

Dit is een boek voor jong en oud. Het is een pakkend verhaal. Boek werd echt met gevoel geschreven. Het verhaal blijft heel goed hangen en dit komt omdat Mia Farnwood dit heel goed geschreven heeft. Ik hoop dat ze nog veel boeken gaat schrijven want ik ben fan en ga die zeker lezen. Auteur verdient dikke pluim.

S.Verstraete

Uitgelezen! Mooi boek, leest alsof je naar een film kijkt! Hier en daar wat traag en soms dat tikkeltje teveel informatie, maar verder heel aangrijpend, waargebeurd en spannend! Het is een prachtig boek, denk eerder voor jongere meisjes, zo tussen de 12 à 18-19 jarigen! Bedankt Mia Farnwood voor het mooie boek! Kijk al uit naar het volgende!

Thiboo 5

Hoefijzers in Japan" is het eerste boek dat ik gelezen heb in dit genre. Ik vind het er erg aantrekkelijk en verzorgd uitzien en is mooi en duidelijk geschreven. De begrijpelijke taal die gehanteerd wordt door de schrijfster maakt het makkelijk voor de lezer om in de huid van de personen en de dieren in het verhaal te kruipen. Je gaat als lezer als het ware 'met een warm mes door de boter'. Het verhaal is van het begin tot aan het eind mooi opgebouwd. Het laatste gedeelte van het verhaal is werkelijk schitterend om te beleven. Het hele boek zit vol met emotie en empathie. "Hoefijzers in Japan" is zeer geschikt voor gevoelige mensen om te lezen. Als man is dit genre mij ongewoon, maar ik ben blij verrast en geraakt door de inhoud van het verhaal in dit boek... een aanrader voor een ieder... "Brave Mia Farnwood

C.Snik 5

Geweldig mooi boek, Hoefijzers in Japan, wat je meeneemt tussen de liefde van mens en dier. Heel aangrijpend gevoelig en makkelijk geschreven boek. Echt een aanrader. Hoop dat er ook een tweede deel komt. Het boek verdient voor mij zeker 6 sterren.

A.Corstjens

Beste Mia, Wat heeft u een PRACHTIG boek geschreven, zelf heb ik ook paarden maar eigenlijk alle dieren lief, want wat kun je daar veel van leren. Ik moet dan ook stiekem bekennen dat de tranen over mijn wangen rolden, omdat het verhaal wat zich ook nog eens zo fijn liet weg lezen, mij helemaal in de greep had. Ik heb het dan ook zoooo intens mee gevoeld. Eigenlijk triest voor woorden. Ben ook zeeeeer benieuwd naar het vevolg hier van, waarin ik oprecht hoop dat dit verhaal deze twee zielen mag herenigen. Ze horen tenslotte bij elkaar. Mogen de wonderen nog aub niet uit de wereld zijn!!! Bedankt voor het mooie boek.

C.vanloon 5

Tessa vond het een mooi en zeker een spannend boek. ook zaten er stukken in die verdrietig waren. Ik ga het binnenkort zelf lezen dus ben zeer benieuwd.

S.Smid 5

Ten eerste veel lof voor schrijfster Mia's betrokkenheid en klantenservice! Ze heeft het boek speciaal naar mij opgestuurd en gesigneerd, met persoonlijke boodschap! Zo lief! Ok, dan nu over het boek zelf! In dit prachtige boek neemt Mia je mee op een reis vol liefde en emoties. Want oh man, wat een emoties heb ik gevoeld tijdens het lezen! Als mede dierenliefhebber en super gevoelig persoon kon ik me heel goed inleven in hoofdpersonages Shari en Laura, en natuurlijk het lieve paard Blanche. De band tussen mens en dier kan iets prachtigs en overweldigends zijn, en dat heeft Mia heel goed beschreven. Vele tranen hebben gevloeid, dat is een ding dat zeker is! Het boek leest snel en prettig en blijft ook na het lezen in je gedachten rondzwerven. Hoe zou het verder gaan? Ik ben erg benieuwd naar het vervolg! Bedankt Mia voor dit mooie verhaal.

S.Wilmsen 5

Ik heb vandaag Hoefijzers in Japan gelezen, de bladzijden die ik al heb gelezen waren super omschreven!

D.Drost 5

Vandaag het boek Hoefijzers in Japan uitgelezen. Wat een mooi, aangrijpend verhaal! Vol onzekerheid, doorzettingsvermogen, onvoorwaardelijke liefde, hoe moeilijk het is om kracht te vinden als je lichaam je in de steek laat. Hoe krachtig je moet zijn om 'los te kunnen' laten wat je zo dierbaar is!

L. Kerk 5

HET BOEK WAT MIJ UITNODIGDE OM TE LEZEN

Zelf ben ik een persoon die niet zo van het boek lezen is. Dit boek trok mij om de een of andere reden vanaf het begin aan. De titel vind ik heel mooi gekozen en ga je begrijpen als je het boek leest....Voor mij was het lezen van het verhaal als een film...het leest makkelijk weg en is geschreven vanuit het gevoel en de beleving die je dan ook echt mee krijgt als je het leest. De dankbaarheid en de "lessen" die eigenlijk alle personen uit het boek krijgen van het paard blanche en de mensen daarom heen zijn heel herkenbaar. Het is een boek waarbij je de hoofdpersonen zou willen omarmen En waarna je zeker nog hoopt op een vervolg. Mia Farnwood zoals je dit boek hebt geschreven ik hou ervan... en in mijn ogen is het een prachtboek om cadeau te doen voor jong en oud een must have voor iedereen. Voor mij persoonlijk was het heel veel herkenbaarheid ik heb het gevoeld en kon het zeker niet droog houden tijdens sommige stukken uit het boek. Ik kijk uit naar het vervolg die ik zeker wil lezen. En dat voor iemand die niet zo van het boeken lezen is!

Sjjjm 5

Een prachtig boek! Zoveel herkenning.....de liefde voor je kind, de liefde voor een dier (in dit geval een paard), het ziek worden van je kind, het mee ervaren van die strijd, de onvoorwaardelijke liefde wat een dier je kan geven, de overgevoeligheid van mens en dier, het verschrikkelijke afscheid...... Voor iedereen die een connectie heeft met een dier zal dit prachtige verhaal van begin tot eind voelen. Ik kijk uit naar het vervolg.

S.Wynthein 5

Een verhaal uit het leven gegrepen. Door te lezen leer je ook dat er veel ziektes zijn in het leven die we niet kennen, hoe iemand anders er mee omgaat en hoe de omgeving reageert. Ik vind het boek heel goed en ook kindvriendelijk geschreven, heel gemakkelijk te volgen. Je voelt in het boek ook alle emoties. Ik ben heel benieuwd naar het vervolg.

I.Dietvorst-Jansen 5

Prachtig boek over de connectie tussen een meisje en een paard en het zorgen voor elkaar in goede en slechtere tijden. Zo'n boek waarin je verder wil lezen. Benieuwd naar het vervolg.

M.Debbaut 5

Super tevreden. Een prachtig boek in een mooi doosje en nog wel ingepakt in mijn lievelings dots papier. Met een mooi tekstje erbij... mijn dag was weer goed.. 1000x dank Mia 😘

KWS73 5

Wat een mooi verzorgd boek .Mijn exemplaar was gesigneerd, extra persoonlijk. Het verhaal is meeslepend, ik las het boek in 1 ruk uit. Het vertelt over de relatie tussen moeder/ouders en hun hoog sensitieve dochter, over de band tussen de dochter en haar paard. We lezen hoe de dochter en het paard gaandeweg naar elkaar toegroeien. Ik heb dit bijzondere boek met veel aandacht en plezier gelezen. Prachtig!

G.Jessen-Onis 5

Wat een geweldig gevoelig boek. Vooral de vriendschap tussen mens en dier. Zo goed beschreven. Af en toe mij zelf moeten dwingen om het boek weg te leggen. Heel wat traantjes zijn toch bij mij gevloeid. Dit boek is echt een aanrader voor mensen die van dieren houden en vooral voor paardenliefhebbers.

M.Verschoor 5

Ik las vandaag “Hoefijzers in Japan” geschreven door Mia Farnwood. Het was een “rit” vol gevoel. Zo kan ik dit boek, met overigens een prachtige cover, het beste omschrijven. Ik ben en was geen paardenmeisje, maar dit boek laat mij voelen dat dit best een gemis kan zijn (geweest) in mijn leven. Ook voor een leek in paarden is dit boek prima te begrijpen. Het lezen van dit boek (de “rit”) liet mij niet onberoerd. De schrijfster vertelt met veel gevoel en emotie over het leven van Shari, haar moeder Laura en vader Robert. Een grote rol is weggelegd voor merrie Blanche. Tussen haar en Shari is een band die zo stevig is, dat je al lezend het gevoel krijgt dat die twee gewoon één zijn. Shari wordt ziek en dan moet er een verdrietige beslissing genomen worden. Zonder dieper in te gaan op het verdere verloop en de afloop, raad ik een ieder aan een zakdoek klaar te houden. Ik had hem nodig.

Fluffy pumpkin 5

Ik ben van mezelf een moeilijke lezer en heb dan ook vaak moeite om in een verhaal te komen. Maar in dit boek voelde het alsof het lezen vanzelf kwam. Je word meegenomen door de schrijfster in de gedachten van het meisje en haar paard. En dat was een fijne manier van lezen. Ik heb wel een paar tranen laten vallen, door emotie, vervolgens een lach en daarna een big smile, omdat je zo mee leeft met de hoofdpersonages. Een ervaring rijker! Ik beveel het boek aan. Erg leuk dat er zo'n mooie tekeningen in het boek staan die zo veel toevoegen aan het verhaal.

K.Kolmer

Ik ben 11 jaar en lezen is niet mijn grote hobby. maar dit boek neemt mij helemaal mee. ook ik hou van paarden, en eigelijk alle dieren .ik zit nog niet eens op de helft en ik pink een traantje weg. wat een verdrietig verhaal .van dit boek kan ik veel leren hoe ik op een goeie manier met paarden om moet gaan. groetjes kira.

P.vandenBerg 5

Wat een prachtig boek en zo mooi beschreven, Mia, Shari en Blanche dank jullie wel voor het delen van de ervaringen...; Het is helder, warm, rustig en heel dicht bij de werkelijkheid geschreven, wat ook voelbaar is als paardenliefhebber en ruiter. Herkenning van de details , die niet beschreven kunnen worden als je er niet met hart en ziel mee verbonden bent. Verdrietig hoe de ziekte alles beïnvloed en verandert, alle keuzen die gemaakt moeten worden, tot aan het afscheid aan toe. Prachtig is ook hoe jullie beiden ( Mia en Shari ) je gevoeligheid als HSP'er belicht en laat zien hoezeer we allemaal verbonden zijn met elkaar, de dieren en plantenwereld, ook al beseft nog niet iedereen dat, maar is op die manier wel een richtingaanwijzer voor iedereen die het boek leest......en die ontdekking is daarnaast het geschenk van al deze ervaringen.......Dank jullie wel.

Witkufke 5

Dit boek is een echte aanrader. Erg aangrijpend verhaal. Het verhaal blijft heel goed hangen en dat heb ik niet met sommige andere boeken. Dan moet je een aantal blz terug gaan lezen om te kunnen volgen. Daardoor merk je dat Mia Farnwood dit verhaal met gevoel heeft geschreven. Verhaal is voor jong en oud. Mensen die van dieren houden en een pakkend tintje zou ik aanraden om dit boek te lezen.. Mia Farnwood verdient een dikke pluim en hoop dat ze nog veel gaat schrijven. Ik ben fan.

R.vdStel 5

Het is een super spannend maar mooi boek! Ben heel benieuwd naar het einde. Het boek is in een zeer nette staat binnengekomen! Een duim omhoog voor Mia Farnwood!

I.deWit 5

Dankjewel voor de snelle en nette verzending. Gisteren besteld en vandaag in huis. Op verzoek gesigneerd.

D.Gemmel 5

Ik heb "Hoefijzers in Japan" bijna uit. Het is een heel aangrijpend verhaal met veel gevoel en empathie. De band tussen mens en paard is zo mooi. Ze hebben een connectie. Ook de band tussen moeder en dochter is heel warm. Vanavond lees ik hem uit. Dan zet ik gauw mijn recensie op mijn blog www.booksandwords.be - Wauw, het boek is uit. Mijn tranen stroomden.... wat een machtig boek.

C.Vreeswijk

Wil je een boek lezen wat voelt als een warme deken lees dan hoefijzers in Japan echt een aanrader. Een ontroerend mooi boek.